Zadania dyrektora są następujące:
a) kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz;
b) sprawowanie nadzoru pedagogicznego poprzez:
-kontrolę efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej, i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej,
-kontrolę przebiegu procesów kształcenia i wychowania w przedszkolu,
- kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej Przedszkola,
- wspomaganie nauczycieli w realizacji ich zadań
c) sprawowanie opieki nad dziećmi oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
d) organizowanie indywidualnego przygotowania przedszkolnego w sposób zapewniający wykonanie określonych w orzeczeniu zaleceń dotyczących warunków realizacji potrzeb edukacyjnych dziecka oraz form pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
e) realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców podjętych
w ramach ich kompetencji stanowiących;
f) dopuszczanie do użytku w Przedszkolu programów wychowania przedszkolnego na wniosek nauczyciela lub nauczycieli,
g) dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym placówki
h) dokonywanie kontroli zapewniania warunków korzystania z obiektów należących do Przedszkola, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki oraz określanie kierunków ich poprawy;
i) gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy, według zasad określonych w odrębnych przepisach;
j) przygotowanie arkusza organizacji przedszkola i przedstawienie
go do zatwierdzenia organowi prowadzącemu;
k) przewodniczenie Radzie Pedagogicznej i realizacja jej uchwał;
l) wstrzymywanie uchwał Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa i powiadamianie o tym stosownych organów;
m) dysponowanie środkami finansowymi przedszkola i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie;
n) planowanie i odpowiedzialność za realizowanie planu finansowego przedszkola zgodnie z odpowiednimi przepisami;
o) organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola;
p) współpraca z rodzicami, organem prowadzącym oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi;
q) kierowanie polityką kadrową przedszkola, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola;
r) przyznawanie nagród, udzielanie kar pracownikom;
s) podejmowanie decyzji o przyjęciu oraz skreśleniu dziecka z przedszkola
w czasie roku szkolnego po zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną.
t) zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy zgodnie
z przepisami Kodeksu Pracy, bhp i ppoż.;
u) stworzenie dzieciom optymalnych warunków do rozwoju,
v) koordynacja współdziałania organów przedszkola, zapewnienie
im swobodnego działania zgodnie z prawem oraz wymiany informacji między nimi,
w) współdziałanie z organizacjami związkowymi wskazanymi przez pracowników,
x) administrowanie Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych zgodnie
z obowiązującym regulaminem,
y) prowadzenie dokumentacji kancelaryjno-archiwalnej i finansowej zgodnie
z obowiązującymi przepisami.